Majitel, který se rozhodl prodat svoji firmu, má několik možností, jak k samotnému prodeji přistoupit. Každá možnost má své plusy a minusy.
První snahou majitelů podniků k prodeji většinou bývá rozposlání nabídky k prodeji svým obchodním partnerům, odběratelům, dodavatelům, nebo také konkurenci. Prodat podnik někomu z oboru, kdo ho navíc zná je samozřejmě dobrá volba. Problém však u většiny podniků bývá v tom, že seznam těchto kontaktů není velmi rozsáhlý a jen mizivé procento z nich je v dané době odhodláno a schopno ke koupě podniku.
Pokud osobní nabídka nevyjde, prodejce se většinou začne ohlížet po inzertních portálech a inzertním tisku. Inzerce je nejlevnější formou reklamy a může být také úspěšná.
Žádný z inzertních portálů v ČR však není zaměřen výhradně na prodej podniků. Prodej podniků je jenom jejich drobnou podkategorií, na kterou potenciální investoři narazí jen těžce. Problém může být také s tím, že inzeráty obecně nepůsobí důvěryhodně a také nechrání proti nevyžádaným osobám, které vás můžou kontaktovat.
Další možností je zakoupení reklamy, např. na internetu, nebo v médiích. Tato možnost může být sice při dobrém zacílení úspěšná, jedná se však o nákladnou formu hledání zájemce a mnohým menším podnikům se nevyplatí.
Business broker, neboli zprostředkovatel prodeje podniků, je jednotlivec nebo společnost, která se na rozdíl od ostatních možností prodeje, kromě nalezení vhodného investora postará také o podporu během celého prodejního procesu. Uvádíme také některé další výhody využití služeb business brokerů: