Články a tipy ohledně koupě a prodeje firem

9. listopadu 2021

Slovníček pojmů při prodeji firmy

Často se setkáváme s tím, že naši klienti nerozumí některým výrazům, které se často používají ve světe prodeje firem. To je samozřejmě pochopitelné, jelikož...

čti dále
28. května 2020

Rozhovor pro magazín Ekonom

Jak se v současné době prodávají firmy v Česku? Jak prodej firmy probíhá a jak správně stanovit prodejní cenu? Pro magazín Ekonom jsme poskytli...

čti dále
17. dubna 2020

Prodej firmy jako záchrana v období krize

Aktuální krize způsobená virem COVID-19 zasáhla množství malých i větších firem, které se z důvodu výpadku tržeb dostávají do platební neschopnosti. Pro...

čti dále
15. února 2020

Nová kalkulačka pro ocenění firmy online

Nově si na našem webu InBase.cz mohou majitelé firem vyzkoušet ocenit si firmu prostřednictvím online valuační kalkulačky, která po zadání základních finančních...

čti dále
22. listopadu 2019

Jak prodat podnik: část osmá – hledání zájemců o firmu

V momentě, kdy jste rozhodnuti firmu prodat, máte připravenou prezentaci firmy, je potřebné se rozhodnout, jakým způsobem budete hledat a oslovovat potencionální...

čti dále
11. října 2018

Jak prodat podnik: část sedmá – příprava prezentace firmy

Tato část našeho seriálu je poslední, která se týka přípravy na prodej podniku. Cílem bude vytvoření informačních materiálů pro jednoduchou prezentaci...

čti dále
17. dubna 2018

Jak prodat podnik: část šestá – stanovení prodejní ceny

V této části našeho seriálu "Jak prodat podnik" si vysvětlíme, jak správně odhadnout prodejní cenu firmy. Pro výpočet ceny podniku existuje množství...

čti dále
19. dubna 2017

Kam investovat „drobnější“ peníze v řádech tisíců až statisíců korun?

Dnes mají investoři, hlavně díky decentralizaci ekonomiky, internetu a i nízkým úrokovým sazbám, nepřeberné možnosti, kam investovat. Zajímavou a smysl...

čti dále
9. prosince 2016

Prodej firmy v deseti krocích – jak prodat firmu správně

Prodej podniku je poměrně složitý proces se kterým se běžný podnikatel setkává velmi zřídka. Složitost prodeje podniku vyplývá z toho, že vyžaduje specifické...

čti dále
9. prosince 2016

Jak prodat podnik: část pátá – mám možnost se poradit s odborníky?

V tomto článku si něco řekneme o fázi, kdy jste už rozhodnut svůj podnik prodat, máte jasno ve svých motivacích i časovém ohraničení prodeje. Protože prodej...

čti dále
5. prosince 2016

Jak prodat podnik: část čtvrtá – jak připravit svou firmu na prodej

V momentě, kdy se rozhodnete, že svou firmu chcete prodat, máte dvě možnosti: Buď přistoupíte k prodeji ihned, a nabídnete firmu v současném stavu a kondici,...

čti dále
4. listopadu 2016

Jak prodat podnik: část třetí – stanovení prodejních piorit

Pokud již máte jasno v tom, že chcete firmu prodat, tak předtím než začnete, je dobré se zamyslet nad tím, co vás v průběhu prodeje může čekat. Prodej...

čti dále
10. října 2016

Jak prodat podnik: část druhá – základní otázky před prodejem

V tomto textu se zaměříme na to, co je motivací pro prodej vašeho byznysu a to, jak motivace ovlivňuje načasování a přístup k prodeji. Krok č. 1 - Definujte...

čti dále
10. října 2016

Jak prodat podnik: část první – je můj podnik vhodný k prodeji?

Před tím, než se majitel podniku rozhodne pro jeho prodej, je dobré položit si otázku: je můj podnik vhodný k prodeji? Jinak řečeno: byl by někdo ochoten...

čti dále
18. června 2016

Na prodej jsou stovky českých firem. Přišla výměna generací.

Martin Šibal založil v devadesátých letech v Brně firmu Valosun. Časem se tento výrobce potravinových doplňků a kosmetiky rozrůstal až dosáhl tržeb okolo...

čti dále
29. května 2016

Koupě fungujícího podniku může být i výhodnou investicí

Fungující podniky k prodeji Přesto, že investování do fungujících podniků je již v západních zemích běžnou praxí téměř pro každého, na našem území je...

čti dále
29. dubna 2016

4 možnosti jak prodat svůj podnik

Majitel, který se rozhodl prodat svoji firmu, má několik možností, jak k samotnému prodeji přistoupit. Každá možnost má své plusy a minusy. 1. Nabídnutí...

čti dále
29. února 2016

Čeští podnikatelé nemají nástupce

Stále víc domácích médií píše o tom, že řada podnikatelů, kteří dosáhli důchodového věku, nemá svého nástupce a proto musí hledat jiné způsoby jak se...

čti dále
Vítejte na InBase.cz. Kam dál?