Inovativní společnost zaměřená na výrobu a prodej hygienických prostředků - InBase

Inovativní společnost zaměřená na výrobu a prodej hygienických prostředků

Česká republika

číslo nabídky: 250022

Fotografie je ilustrační
Prodejní cena
Uvedená cena zahrnuje:
  • 100% podíl ve společnosti
  • pohledávky a závazky společnosti
  • zásoby v hodnotě 7,2 mil. Kč

Uvedená cena nezahrnuje:
  • provozní hotovost v majetku firmy
10 000 000 Kč
Čistý dluhČistý dluh je ukazatel zadluženosti firmy. Je vyjádřen jako aktuální výše nesplaceného dluhu k bankovním institucím. Zahrnuje investiční úvěry, provozní úvěry, hypoteční úvěry a např. i čerpané kontokorentní úvěry.
0 Kč
TržbyTržby společnosti (nebo obrat společnosti) vyjádrují celkový roční objem výkonů podniku, které podnik získal prodejem zboží a vlastních služeb během účetního období. Uvádíme údaj z posledního uzavřeného účetního období.
9 400 000 Kč
HistorieUvádíme, jak dlouho již firma působí na trhu. Údaj může být přibližný.
5 let
EBITDA EBITDA je finanční ukazatel provozní výkonnosti podniku. Při nabídkách uvádíme tzv. normalizovanou provozní EBITD-u, kterou kalkulujeme jako provozní zisk společnosti, očištěný o nákladové úroky, odpisy dlouhodobého majetku a náklady nesouvisející s předmětem prodeje.
3 200 000 Kč
ZaměstnanciPočet zaměstnanců zaměstnaných ve firmě na trvalý pracovní poměr nebo částečný úvazek ke dni zveřejnění nabídky.
3

Možnost zahraniční expanze

Velký potenciál růstu

Žádné zadlužení

Základní informace

Předmětem prodeje je 100% podíl v společnosti zaměřené na vývoj, výrobu a prodej hygienických potřeb pro muže a ženy. Jedná se o společnost, která vyvinula svůj vlastní originální produkt, zabezpečila si jeho výrobu a úspěšně ho prodává pod svým vlastním brandem, chráněným ochrannou známkou v ČR a v Evropě.

Produkty využívají špičkovou konstrukci a nové technologie a poskytují vysokou funkčnost, komfort i diskrétnost pro uživatele. Produkty odpovídají současným trendům udržitelnosti a šetří náklady zdravotních systémů i koncových zákazníků. Společnost vyniká inovativním vývojem produktů, vysokou kvalitou zpracování a silnou orientací na ekologii a opakovanou použitelnost. Značka produktů je již v současnosti ve své cílové skupině známá a povědomí o ní rapidně roste.

Samotná výroba probíhá v ČR a v zahraničí, což umožňuje udržet konkurenceschopné ceny při zachování vysoké kvality. Samotné výrobní náklady jsou na velmi nízké úrovni.

Letos majitelé společnosti dosáhli důležitý milník – produkty společnosti byli institucí SÚKL schválené jako certifikovaný zdravotnický prostředek (třída I dle MDR) přináší zásadní růstový potenciál pro domácí i mezinárodní trhy. Proces získání certifikace trval téměř rok, přičemž materiály úspěšně laboratorně testovány v akreditované laboratoři podle normy ČSN EN ISO 10993-23. Tento krok společnosti otevírá dveře ke kontraktům se zdravotními pojišťovnami, lékárnami a B2B distribucí, a to nejen na českém trhu, ale i v zahraničí. Cílem společnosti je v současnosti co nejdříve být součástí systému úhrad zdravotnických prostředků předepisovaných na poukaz a hrazených z veřejného zdravotního pojištění

Prodej společnosti v současnosti probíhá prostřednictvím vlastního propracovaného eshopu, do kterého byly investovány nemalé prostředky. Úvodní investice do projektu v rocích 2020 až 2022 byla cca 8 mil. Kč. Marketingová strategie je již nastavená a odzkoušená, využívá zejména sociální sítě a affiliate marketing. Od počátku roku 2024 probíhá rozšíření prodeje i na zahraničný trhy v SK, PL  a HU, společnost využívá i prodej přes marketplaces typu Alza nebo Allegro.

Cílovou skupinou společnosti pro menstruační prádlo jsou ženy ve věku od 12 do 50 let, klienty pro inkontinenční prostředky jsou muži a ženy od 12 do 80+ let. Výhodou je stabilní míra prodeje, která nepodléhá sezónním výkyvům a díky tomu se lépe řídí a plánuje zaměstnanecká kapacita podniku a výroba. Business společnosti nepodléhá krizovým obdobím jako byla pandemie Covidu anebo krize spojená s válkou. Trh, na kterém společnost působí, bude z objektivních důvodů velmi pravděpodobně v nejbližších rocích dynamicky růst.

Potenciál společnosti je velký zejména v oblasti inkontinence. Inkontinencí trpí podle odhadů až 10–15 % populace, přičemž výskyt výrazně roste s věkem, což představuje širokou a stabilní cílovou skupinu. Inkontinenční prostředky deklarované jako zdravotnický prostředek podléhá přísné regulaci – zejména povinnosti mít platnou CE certifikaci dle MDR. To výrazně zužuje konkurenci a vytváří tržní bariéru, kterou většina nových značek není schopna překonat. Díky této kombinaci vysoké poptávky a nízké konkurence představuje inkontinenční segment mimořádně atraktivní příležitost pro růst a expanzi. Produkty jsou již lokalizovány pro více trhů (včetně DE, PL, SK, HU) a díky certifikaci se nabízí možnost rychlé expanze na trhy EU, kde poptávka po ekologických a certifikovaných řešeních roste.

Ve společnosti aktuálně pracují v průměru 3 zaměstnanci. Majitel se ve společnosti věnuje zejména strategickému vedení, přičemž tato role mu zabírá dohromady asi 25 hodin/týden. Majitel podnik prodává z osobních důvodů, ale je ochoten ve firmě zůstat po omezenou dobu (cca 1 rok) i po prodeji a zastávat pozici konzultanta/manažera, s cílem bezproblémového předání firmy.

Součástí ceny jsou zásoby v pořizovací hodnotě 7,2 mil. Kč, jedná se o obrátkové zboží v celé výši. Takto vysoká hodnota skladových zásob, které jsou v ceně akvizice, zásadně snižuje pro investora riziko akvizice.

Jedná se o unikátní příležitost investovat do inovativního a agilního výrobce s unikátním, certifikovaným produktem v segmentu zdravotnických prostředků. Ideální příležitost pro strategického partnera působícího v oblasti zdravotnického sortimentu, e-commerce nebo retailu. Vhodné pro subjekt s dostatečnou finanční kapacitou pro škálování výroby a rozšíření exportních aktivit. Atraktivní zejména pro společnosti se zkušeností s B2B prodejem nebo budováním obchodních sítí. Díky již vybudovanému produktu a značce je projekt ideálně škálovatelný prostřednictvím existující distribuční sítě a vhodný pro rychlou expanzi na evropské trhy.

Další informace

Hmotný majetek

  • vybavení kanceláře v hodnotě 200.000,- Kč
  • zásoby v hodnotě 7.200.000,- Kč v pořizovacích cenách

Nehmotný majetek

  • profesionální, na míru naprogramovaný eshop s pořizovací hodnotou 600.000,- Kč
  • investice spojené s certifikací pro účely zdravotnického prostředku cca 500 000 Kč
  • domény ČR a celá Evropa
  • ochranná známka (platnost Evropa)
  • databáze 5000+ zákazníků, většina vracející se klienti
  • rozpoznatelný brand a tržní pozice
  • know – how

Pronájmy

  • společnost v současnosti využívá vlastní skladové prostory o velikosti 170 m²
  • aktuálně využívané skladové prostory nebudou součástí prodeje. Pro standardní provoz firmy je potřebných cca 100 – 200 m² skladových prostor.

Zaměstnanci

  • průměrný počet zaměstnanců: 3x  + 2x majitelé
  • pozice účetnictví, sklad, administrativa

Zadluženost

  • žádná

Celkové roční tržby

  • 2021: 0 Kč
  • 2022: 11,3 mil. Kč
  • 2023: 14,3 mil. Kč
  • 2024: 9,4 mil. Kč
  • 2025 (1-6): 5,0 mil. Kč (průběžně)

Provozní EBITDA

  • 2021: 0 Kč
  • 2022: – 2,1 mil. Kč (rozjezd prodeje a investice do skladu)
  • 2023: 1,5 mil. Kč
  • 2024: 3,2 mil. Kč

Ostatní informace

  • Délka fungování: 4 roky
  • Důvod prodeje: osobní a zdravotní důvody
  • Právní forma: s.r.o.
  • Předmět prodeje: 100% podíl v s.r.o.
Mám zájem o více informací

Ing. Tomáš Šuverík

Jednatel a M&A poradce

+420 731 788 155

V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.

Po podpisu dohody o mlčenlivosti (NDA) vám rádi poskytneme podrobnější informace.



    Preferuji komunikaci: